Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Thursday 11 October 2012

Written on

Anak2 makin sihat dgn nutrisi tambahan Shaklee (Biiznillah)

 
Assalammualaikum...
 
Hai, lama rasanya xmenulis blog. Sebenarnya awal bulan oct lepas, kami sekeluarga sgt sibuk menguruskan perpindahan rumah dr Senawang, N9 ke Bandar Baru Bangi. Memang sibuk yg teramat dan terkejar2, dgn kerja ofis yer, dgn org nk pasang air cond lah, pasang astro, tmnet dsb. Dan inilah salah satu sebab kenapa saya lama x on9 sebab streamyx di rumah masih dlm proses pemasangan. huhu.
 
Anyway, Sesiapa yg nk dtg, sila2 lah yer. Roger kami at anytime (kecuali waktu tidur dan waktu tahajud :P)
 
Oklah, saya nak share kisah anak2 saya pula kali ni. Previous entry, saya bnyk bercerita ttg kebaikan Shaklee utk ibu mengandung, ibu menyusu dan ibu yg berpantang. Utk anak2 masih xsempat lg nak share.
 
Sesungguhnya saya percaya pada Sunnatullah. Allah dh janjikan, setiap urusan ada percaturannya. Kalau xpasang kipas, kita akan merasa panas, kalau xmakan, kita akan merasa lapar, kalau xmandi, badan akan berbau dan kalau xjaga kesihatan, kita akan sakit. Bukan hanya doa  minta Allah itu ini tanpa perlu ada logik di sebaliknya (badan panas tp xder ikhtiar utk redakan kepanasan, hanya doa - x logik langsung).
 
Begitu juga dgn pengambilan nutrisi tambahan. Saya memilih Shaklee kerana saya percaya bahan2 yg digunakan utk menghasilkan vitamins adalah bersumberkan bahan2 terbaik dan berkualiti, dan kerana Sunnatullah mengatakan eat healthy food get healthy body dan saya memilih Shaklee utk memastikan kesihatan anak2 saya dlm keadaan yg baik.
 
Alhamdulillah, setakat hari ini, anak2 menunjukkan reaksi yg positif. Mereka jarang sakit, jarang utk dpt very high fever (bkn xkena langsung yer) dan yg bestnyer; selera makan bertambah dan mereka senang utk buang air besar.
 
Apa yang saya bekalkan utk anak2 saya:
 
1. Chewable Vita-C™ 100 mg
 
Chewable Vita-C dengan rasa limau menyediakan vitamin C bersamaan dgn 1½ buah oren. Ia ideal untuk kanak-kanak demi untuk pembentukan tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan yang baik
 
Note: apa yg saya nampak, ia sgt bagus utk tingkatkan antibodi anak2 saya. Mereka dh xselalu kena selsema, batuk dan demam
 
 
 
2. Vita-Lea® for Children Chewable

Membekalkan 19 vitamin dan mineral perlu
Sumber kalsium pembina tulang
Baik untuk kesihatan
Bekalan harian untuk vitamin B
 
 
 
3. Meal Shakes
 
Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
 
Note: Meal Shakes ni rasanya sgt best, esp bila shake dgn susu. rasa cam ais krim vanilla. Meal Shakes telah membantu anak perempuan saya, Sumayyah utk senang buang air besar. Dulu dia selalu kena sembelit, now alhamdulillah dh semakin mudah
 
 
 
Alhamdulillah, bagi saya anak2 adalah harta yg paling berharga. Jadi saya akan pastikan mereka mendapat nutrisi yg terbaik setiap hari.
 
Moga Allah terus memelihara kesihatan mereka kerana sesungguhnya saya xmampu kehilangan mereka. 
 
 

Ummi sayang sgt anak2 ummi ~ ~ ~
 
 


* Entry ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda?




Hubungi saya:

Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com
+60136971176

Share on Facebook



Share this case:

0 comments:

Post a Comment

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.