Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Sunday 14 April 2013

Written on

Nutriferon - Penemuan Terhebat Dalam Bidang Immunologi

Hari ini kita gali info tentang Nutriferon......

Apa itu Nutriferon?

NutriferonTM adalah salah satu produk Shaklee yang diklasifikasikan dalam kategori "Immune Support". Ia berupaya untuk boost up sistem imun badan seseorang dengan izin Allah.

NutriferonTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower.
Sebenarnya nama Nutriferon diambil sempena dgn perkataan Interferon. Mengikut definisi Wikipedia, Interferon bermaksud:


Interferons (IFNs) are proteins made and released by host cells in response to the presence of pathogens such as viruses, bacteria, parasites or tumor cells. They allow for communication between cells to trigger the protective defenses of the immune system that eradicate pathogens or tumors




Interferon (IFNs) adalah protein yang dibuat dan dikeluarkan oleh sel-sel badan untuk bertindak balas terhadap kehadiran patogen seperti virus, bakteria, parasit atau sel-sel tumor. Interferon membolehkan komunikasi antara sel-sel untuk mengaktifkan pertahanan perlindungan sistem imun yang menghapuskan patogen atau tumor.


Sejarah Nutriferon

Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.

Selepas menbuat kajian selama 40tahun dan dan semakan semula beribu2 jenis sebatian & lebih 200 jenis herba yg berlainan, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu2nya interferon semulajadi di dunia (Nutriferon).

Beliau berjaya menemui ekstrak dr 4 tumbuhan iaitu BIJI LABU, BUNGA SAFFLOWER, HONEYSUCKLE JEPUN dan BIJI PLANTAGO mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.

Formula yang digunakan adalah semulajadi, selamat, tulen dan berkesan. Penemuan & rekaan beliau telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.

Dalam bidang perubatan, suntikn interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes dll. Tambahan pula, telah terbukti bahawa interferon amat berkesan melindungi diri dari jangkitan influenza dan berbagai2 jenis penyakit yang lain.

Dari mana datangnya Virus, Kuman dan Mirkrob?

Kita sentiasa terdedah kpd beribu2 jenis mikrob melalui pernafasan (hawa-dingin, gas buangan, asap, virus di udara, habuk), berjabat tangan, sentuhan dgn objek (perabot, habuk hama pd selimut, pengangkutan awam, peluh, air), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dll.

Bagaimana Mikrob Menjejaskan Kita?

Apabila banyak kuman & mikrob menyerang kita pada suatu masa, teruaram sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asma, ekzema, jerawat dll. Sel-sel yg teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yg seterusnya mengakibatkan degeneratif, penyakit kronik, kanser dll.

From blog kak Cery (my super granny dalam Shaklee):

Quote from her:


[BIJI LABU - kulit cantik - NUTRIFERON]

YOu all tahu tak.. antara makanan kegemaran Nabi Muhammad SAW adalah buah labu.. Ini dia Khasiat buah Labu :

 - kaya dgn Vitamin A
 -merangsang kulit halus berseri

 -tinggi antioksida.. memperlahankan proses penuaan

-bagus utk yg ada masalah paru2. Ambil bijinya.kisar bersama2 jus lobak merak..
 
* * * * * * * * * * * * * * * * *
Antara Manfaat Utama Nutriferon:

1) Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari - ianya adalah satu2nya interferon semulajadi di dunia. Kajian menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun badan dgn mengarahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh bertindak utk membunuh; T-cells, B-cells, dan makrofag.

2) Melindungi dari Influenza - ia mengimbangi respon badan kpd alergi persekitaran & pencemaran udara, melindungi diri dari serangan virus, mikrob, termasuk selsema, alergi, inflamasi dan influenza.

3) Mempertingkatkan PMS - ianyan terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yg terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endoktrin iaitu kekejangan ketika haid, sakit belakang, sakit payudara, ,masalah jerawat, kegelisahan, imsomnia dan mood swing.

4) Melawan Kanser & Tumor - Interferon semulajadi mengandungi polisakaridayg merangsang dan mengaktifkan immunoglobin dalam melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain itu, ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.

5) Meringankan Stress & Kelesuan - ia berupaya mringankan kemudaratan yg disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan, dan gaya hidup yg sibuk.

6) Melambatkan Penuaan - Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu, sel-sel akan menjadi lebih sihat.

7) Mengurangkan Infeksi Pesakit2 Hepatitis B & C - Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan spt kembung perut, rasa mual, muntah dll kpd Hepatitis B & C.

8) Memperbaiki tahap Menopaus - Hypertensi, tahap kolestrol yg tinggi, kitaran haid dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.

Jadi sesiapa yg berminat utk mendapatkan Nutriferon pada harga paling hebat, runtuh di abad ini, boleh hubungi saya.



Hubungi saya:

Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com
Sms/Whatsapp: +6013-6971176

Share on Facebook



Share this case:

0 comments:

Post a Comment

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.