Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Thursday 6 June 2013

Written on

Entrepreneur #1 : Bantu Selesaikan Masalah Orang, Allah Akan Bantu Kita!


Ok, kali ini, saya ingin berkongsi dgn pembaca2 blog saya betapa bisnes yang saya lakukan sekarang ini (Shaklee- online business) sangat2 membantu diri saya dalam memenuhi aspirasi kehidupan saya sebagai seorang isteri, ibu, anak, kakak dan sebagai seorang sahabat kepada manusia di luar sana. Syukur pada Allah. Alhamdulillah.

Dalam entry saya sebelum ini, saya ada mengisahkan bagaimana permulaan saya dengan bisnes Shaklee (online business) ini sehinggakan saya berjaya membuat keputusan untuk berhenti kerja. Bukan senang nak buat decision ini. Allah yang bagi kekuatan pada saya sehingga saya mampu untuk mengambil keputusan untuk berhenti kerja.

Perkara pertama yang diajar kepada saya adalah “Kita buat bisnes Shaklee ni, perspektif kena betul. bukan suka2 jual dapat untung. Kita ada benda yang lebih besar lagi daripada untung iaitu bantu selesaikan masalah sahabat2 dan rakan2 kita. Kita offer yang terbaik kpd rakan2 kita untuk optimumkan tahap kesihatan mereka. Bila mereka berjaya, sihat kita akan rasa gembira”….

Betul! Memang tepat sekali… hati ini rasa puas apabila testimoni yg diterima daripada customer dapat menambah nilai hidup mereka, dapat menambah nilai dalam kehiduapan rumahtangga mereka.

Sebab itu, apabila saya rasa down, rasa stress bila ada masa yang saya tiada sales… cepat2 saya betulkan perspektif saya semula; keep on SHARING....

Teruskan berkongsi kebaikan Shalee dengan semua orang.

Share, Share n Share....

Sharing with Love, Sharing with Patience….

Bila fikir nak share.. niat betul2 sebab nk tolong orang, kita tak kan rasa STRESS bila orang x like status di FB.. bila tak ada orang comment di FB, bila tak ada orang pm di FB, lagi2 bila tak ada orang yang nak order. Kita tidak akan rasa stress, kita tidak akan rasa down sbb niat kita nk share kebaikan dengan semua orang... orang nk beli ke x, tu terpulang kt dia. Kita hanya nk share kebaikannya.

“Kalau sorang tolak, 100 lagi nak dengar. Jadi jangan putus asa, teruskan membantu orang lain” - kata2 semangat dari our grand nanny (Kak Cery). hehehe....

Jadi, ayuh semua, mulakan business (online) sekarang. Kita tolong semua orang dalam kehidupan kita. Tambah nilai hidup mereka. In shaa Allah berjaya!

 “Change Your Focus, From Making Money To Serving More People. Serving more people makes the money comes in” - Robert Kiyosaki



Sekian dulu

Wassalam ~


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda? Atau ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka hanya duduk di rumah?






Hubungi saya:


Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com
+60136971176





Share on Facebook



Share this case:

0 comments:

Post a Comment

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.