Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday 15 June 2013

Written on

Entrepreneur #2 : Ramaikan Businesswoman Muslim


Setiap pagi apabila kita bangun dari tidur, tanpa disetkan, kita akan meneruskan routine seharian kita iaitu :

Breakfast > Pergi Kerja > Lunch > Pulang Kerja > Dinner > Tidur.

Dalam masa 24jam, 8-10 jam telah dihabiskan untuk kerja di office. Bakinya, 7 Jam untuk tidur. Dan selebihnya itulah urusan keluarga i.e. hantar anak tuisyen, beli barang rumah, etc.

Ini basic pusingan hidup bagi golongan employee [doctor, arkitek, peguam, enginner] dan self-employ people (kerja persendirian). 24 jam terlalu singkat sehinggakan ia berlalu sehari demi sehari tanpa kita sedari.

TETAPI, ramai yang tidak sedar bahawa mereka mempunyai PILIHAN (CHOICE) untuk menukar cara kehidupan mereka. Dilema yang saya hadapi suatu masa dahulu, saya hampir pasti, semua wanita berkerjaya juga menghadapi situasi yang sama. Namun ramai yang tidak terdedah dengan jalan keluar yang sesuai.

Alhamdulillah, saya diperkenalkan oleh bekas sahabat uni saya akan perniagaan Internet ( atas talian) atau English nya Online Business. Seperti biasa, skeptikalnya saya pada masa itu ialah “yer ker boleh dapat income?? yer ker tak menipu orang?? yer ker tak perlu keluar meeting lewat malam, korbankan hari weekend dsb??”. Namun, desakan untuk TIDAK meneruskan routine saya yang biasa pada waktu itu terlalu hebat, saya cuba kuatkan untuk fahami apakah itu business Shaklee secara online.

Ya, Rezeki Allah yang atur, tetapi kita kena berusaha. National Convention Shaklee yang lepas menyaksikan ramai golongan wanita bekerja yang saya sebutkan di atas, telah dan sedang hendak berjaya keluar dari kemelut tekanan di atas. Allah hu rabbi, tak sangka, begitu ramai sekali BUSINESSWOMEN Muslim, yang telah berjaya, malah yang masih menuju ke arah financially freedom pun tidak kurang banyaknya. It was a phenomena!

 
Barisan Jutawan Muslimah dalam group kami. Income mereka sudah melangkaui RM50k sebulan!!
 
 
Harapan saya, moga saya dapat membantu lebih ramai lagi para wanita di luar sana untuk menjadi seorang Businesswomen Muslim dan dalam masa yang sama, mereka ini menjadi ‘engineering’ sepenuh masa kepada masa depan anak2 mereka di rumah.
 
Alhamdulillah, pertama kali mendapat award Shaklee, setelah 7 bulan serius dalam Shaklee...
 
Jika anda sudah membuat pilihan, saya tiada masalah untuk mengajar anda berjaya dalam business online – Shaklee dari A to Z. Tidak perlu buka kedai, pergi rumah ke rumah, keluakan modal RM ribu2 bagai. No, you don’t have to do that.
 
Esok pagi apabila anda bangun, anda mempunyai 2 PILIHAN (CHOICE):
(i) teruskan routine anda seperti biasa ATAU
(ii) hubungi saya untuk mulakan langkah pertama.


Sekian, wassalam ~


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda? Atau ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka hanya duduk di rumah?




Hubungi saya:


Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com
+60136971176

Share on Facebook



Share this case:

0 comments:

Post a Comment

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.