Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Monday 9 December 2013

Written on

Al Kisah Saya Bertemu Dengan Mr Arrogant....

Ingat lagi tak kisah perancangan saya untuk bertemu dengan Mr Arrogant saya? Saper2 tak tahu, boleh baca di sini: (Love You Mr Arrogant)

Hihi.. sebenarnya nak cerita kisah kelakar ni. Kisah sebelum saya bertemu dengan Mr Arrogant saya :P

Ok, kisahnya bermula masa nak book tiket flight. Saya memang purposely book Malaysia Airlines untuk keselesaan. Sebab saya kan bawa baby.. so kenalah Expect the Unexpected.

Masa nak book tiket, ada few options. Saya Nampak ada flight pukul 10am, ada pukul 4pm, dan ada juga flight yg transit (tak terus ke Bintulu, tp transit di Kuching, pastu dr Kuching baru fly to Bintulu).

Ok, saya cakap dalam hati, "ainul, ko jgn salah book tiket... naya je nanti" Dan dgn hati yang tenang, saya pun belilah tiket secara online. Saya book tarikh Departure 20 Nov, pukul 4pm, dan tarikh Return 21 Nov, 7.05pm. Dan lepas tu.. saya dah tak tengok2 lagi tiket saya tu.

Sehari sebelum fly, suami ada sms (masa ni dia merajuk lagi, so dia xde call2. hanya sms je). His sms berbunyi "Don't miss the flight. I'm waiting here..."

Ok sms ni menunjukkan dia mmg nak sangat saya datang.

Btw, saya ni memang jenis yang sangat cuak bab2 naik flight ni. Saya akan pastikan tarikh tiket betul, seat no berapa, flight pukul berapa dsb.

Tetapi, entah mcmmana, sgt2 pelik...utk flight ke Bintulu kali ni, saya langsung tak ambil kisah. Saya tak buka email yahoo saya utk double checking flight yang saya book. Mlm sebelum nak pergi, saya tak check in flight saya! Bayangkan??? Walhal dalam hati ni dok berbisik "Ainul, check in mlm ni ainul. senang nanti..."

Tapi ada suara lain yang bisik kat saya "Alah, Bintulu je pun. Esok sempat lagi nak check in.."

Keesokan harinya, pagi2 lagi saya dah keluar beli barang. Yelah, nak tinggalkan anak2 dgn bibik. Kena pastikan semua cukup. Adik saya dari Melaka pun sampai pagi tu. Memang saya suruh dia datang, sebab nanti dia yg akan drive saya ke KLIA. Dan ambil saya semula esok malamnya.

Walaupun pergi hanya sehari semalam, tapi kena prepare juga nak tinggalkan anak2 saya; Ammar & Sumayyah. Dan... saya masih tak check tiket saya lagi sampailah pukul 11am.

Ok, lepas semua urusan selesai, saya pun bukalah laptop. Buka email saya dan print tiket saya. Saya pun mulalah utk check in flight secara online.

Masa check in, saya masukkan flight number.. tp status yang keluar "No Flight found"

Ok, saya masih tak rasa apa2.. saya gi layan Facebook dulu, check whatsapp dan lain2, sambil cuba sekali lagi utk check in.

Tiba2 saya terpandang flight tiket yang saya print...

What??????????

Flight saya sebenarnya adalah pada jam 10.40am!!!!! Oh my God! Saya dah terlepas flight rupanya!!!! Saya pun tak tahu macammana saya boleh book tiket pukul 10.40am, padahal masa nak book tu, saya dah dok tgk pukul 4pm...

Hah, hambik kau.... tak prepare awal2 lagi!!! Ambil mudah lagi!!! Rasakan ainul....

Waktu ni, saya terus buka website MAS & Air Asia. Terus cari flight utk hari tersebut. Buka website MAS, flight habis!! Bila buka website Air Asia, flight ke Bintulu ada.. pukul 4pm.

Fuh, saya lega...saya pun terus click utk beli. Tapi click2 tak dapat. Rupa2nya ada notification di bawah web tu: "Your flight is due for 4 hours. Please come to Air Asia counter to purchase the ticket"

Damn!! Jam menunjukkan 12.30tgh hari.. mana sempat nak datang ke Air Asia counter (saya pun tak tahu kat mana counter tu), n kalau saya sempat dtg sekalipun, there was no guarantee yg saya dpt beli tiket tersebut.

Waktu ni...saya dah rasa penat nak fikir.. n I almost give up! Apa yg ada di fikiran saya adalah.. ah, burn jelah tiket flight tu. Nanti cakap kat suami, tak jadi datang.

Tapi tiba2 saya teringatkan sms suami. Adush, tak sampai hati rasanya mengecewakan harapan beliau..

Lalu, saya terus call MAS. Alhamdulillah, sekali call, terus dapat (selalu, punyerlah panjang q nak tunggu)

Bila call, saya pun bgtau masalah saya bla bla bla. Alhamdulillah, customer service tu sgt baik. She said "Ok puan, saya akan tukarkan flight puan ke pukul 4pm hari ini, tapi puan kena datang ke MAS counter di KLIA tepat jam 2pm utk buat pembayaran sebanyak RM100 utk ticket difference. Tak boleh buat pembayaran secara online, mesti pergi ke kaunter juga."

Ok, saya setuju. Saya tgk jam.. What?? dah pukul 1.15pm!! Terus saya bgtau adik saya.."Mira, get ready. Kita akan ke airport skang." dan saya ckp pada my maid "Ayu, readykan Fateh sekarang. Saya mahu bergerak waktu ini!"

Saya dah tak fikir apa..saya campak semua baju dalam beg (punyerlah tak ready awal, brg2 pun saya xpacking lagi).

Kami keluar rumah tepat jam 1.25pm. Apa lagi, saya pun memulakan perjalanan dgn Doa & Istgihfar. Masuk jer highway, saya terus pecut 140-160 km/jam. Laju tak?? Memang laju pun...dan sepanjang saya drive, saya istighfar banyak2. Saya pesan kat adik saya, Amira...pegang Fateh betul2 sebab saya nak speeding up!

Dan Alhamdulillah... Allah permudahkan urusan saya. Kereta tak banyak, dan saya sampai di Airport tepat jam 2.05pm. Fuh lega.. Syukur padamu Ya Allah.

Saya minta adik saya jaga kereta sekejap, sementara saya buat pembayaran di MAS kaunter. Gitu gini, urusan selesai jam 2.40pm. Lepas tu, saya terus ambil Fateh, dan adik saya drive Honda pulang ke rumah saya.

Alhamdulillah... Berjaya juga saya tukar tiket. Waktu ni, rasa sayang sangat kat MAS kerana bertoleransi dgn pelanggan. Syabas MAS!!

Ok, selesai check in, saya pun ke surau utk solat jamak Zohor + Asar. (Flight saya pukul 4pm, jadi mmg tak sempat nak solat Asar di airport. Kalau sampai Bintulu pun, dah masuk waktu Maghrib.

Mujur juga perkhidmatan MAS superb! Memberi keutamaan kepada mereka yang ada baby. First, mereka bagi saya seat di tepi tingkap without request! Memang bagus.. sbb baby saya tak boleh duduk diam. Jadi bila ada window, dia akan diam sekejap masa flight nak boarding. Second, saya tak perlu nak q utk check in, terus ke Special counter. 3rd, saya tak perlu beratur panjang utk masuk flight. Memang saya org yg terawal sekali masuk perut kapal terbang sebab ada baby. hihi...

Ok, kisah cuak saya masih belum berakhir. Sepanjang dalam flight, nak dijadikan cerita, baby saya tak nak tidur. Jadi anda bayangkan bagaimana saya mengontrol diri saya selama lebih kurang 2 jam setengah perjalanan?? Bab yang paling sukar adalah waktu ketika nak makan, dan juga nak halang baby saya dari kacau orang sebelah tgh makan. Fuh, sgt2 mencabar ok.. sampai dalam hati, saya ckp "Lepas ni, kalau nak pergi jumpa abg sekejap, baby kena tinggal. Tak sanggup ummi nak kawal baby ummi yang aktif ni without assistance" hahaha....cant't you imagine that??

Ok, masa Pilot umumkan dah nak sampai..saya pun rasa lega sangat. TETAPI... ada sesuatu yang buat saya cuak semula bila dengar announcement dr si Pilot:

"Puan2 dan tuan2, sebentar lagi kita akan mendarat di lapangan terbang Kuching. Suhu di Kuching adalah bla bla bla..."

What?? Kuching?? Oh no!!! Dalam hati, saya menjerit "Ya Allah, org MAS ni pi book tiket transit di Kuching ke? Adush, skang dah pukul 7pm, pukul berapa aku nak sampai Bintulu ni?? Entah2 tiket habis, yang ada pun, tiket ke Bintulu yang ada transit di Kuching. Adush!!! Naper aku tak check awal2 tadi???"

Hati ini terus menjerit kerisauan. Rasa nak nangis pun ada. Penatnya badan, hanya Allah yang tahu.

Dan kemudian, ada announcement sekali lagi "Puan2 & tuan2, maaf. Bukan lapangan terbang Kuching, tetapi Lapangan terbang Bintulu. Maaf atas kesilapan sebentar tadi"

Allahukabar.. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah...

One word yang saya boleh describe is LEGA..... Syukur Alhamdulillah.Terima kasih ya Allah....

Ok, rasanya dah panjang saya pot pet pot pet. Jom kita layan gambar pulak... penat dah bercerita ni. hihi...


Fateh tgh excited tgk kapal terbang...

Hah, inilah dia baby Fateh yang sangat aktif. Tak menang tangan ummi dibuatnya!

Hadiah kemaafan dari saya utk suami

Mr Arrogant junior... org kata, Fateh ni sebiji muka suami saya. Betul ker??

sayang anak ummi....


Ok, masa sampai je di lapangan terbang Bintulu, suami terus bawa kami pi dinner di tempat yang kami candle night dinner waktu dahulu (entry nya di sini: Aku, Collagen & Candle Night Dinner )

Baby Fateh punyer excited dapat jumpa babah nya... Boleh tgk betapa happy nya anak ummi ni dpt jumpa with his babah. Ummi pun happy jugak sebab babah dah tak marah :P

Ok, ni saja gambar yang dapat di capture.




Maka berakhirlah kisah saya bertemu dgn Mr Arrogant saya. Kisah 2 hari 1 malam yang penuh dgn cabaran & dugaan terutama ketika dalam flight. Sebab baby Fateh sgt2 aktif waktu dlm flight. Sampaikan masa nak turun flight, org di depan kami cakap (sambil main2 dgn Fateh) "Amboi..aktif betul dia yer. Kesian kat mama tak boleh tidur, layan dia jer..." haha, see?? Org depan pun dgr how creative I am dlm melayan baby comelku sorang ni..

Ok, sekian dahulu cerita saya kali ni. And, now focus pada Shaklee pulak...

Gambate ainul!



Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda? Atau ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka hanya duduk di rumah?





Hubungi saya untuk khidmat konsultansi secara percuma! Juga untuk mendapatkan jadual makan vitamin yang terbaik untuk anda...


Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com
+60136971176


Share on Facebook



Share this case:

0 comments:

Post a Comment

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.