Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday 25 December 2013

Written on

Dia Idamanku....

Semalam kan saya ada tulis satu entry ttg The Power of Visualisation. Ingat tak? Ingat tak?

Ada pulak yg tanya saya....

"Kenapa bonus dah puluh2 ribu tp kereta nak beli cuma Toyota Harrier? Padahal u dah boleh beli kereta yang much2 gempak than that"

Tak kurang juga yg berkata:

"Aritu kata TAK NAK beli kereta mewah, kereta besar. Duit kata nak tolong orang bla bla bla..."

Haih, bila orang dah bertanya, terpaksalah jawab....

Begini ceritanya... (cewah, mcm suspen pulak).

Saya mmg sayang kereta pertama saya. Syg sangat2. Uish, Kereta apa tu.....???

Tada, ni dia kereta pertama saya!


Honda City 1.5 Vtec

Susah tau saya nak dapat kereta ni....Saya bukan orang senang, dan saya tak banyak duit pun masa nak beli kereta ni tahun 2007. Tp syukur sgt2 Allah permudahkan. Nantilah saya buka entry lain utk cerita ttg kereta pertama saya ni ek? Kang panjang pulak story telling di sini. hehe :P

Memang sejak dari beli kereta Honda ni, azam saya nak pakai kereta ni seumur hidup saya. Saya tak adalah minat sangat dgn Honda City cuma saya nampak ia adalah kereta yang agak selesa, besar dan high quality tetapi tidak terlalu mahal utk dimiliki (affordable).

Dengan keadaan ekonomi saya dan suami waktu itu, maka kami memang tidak berkeiginan utk membeli kereta idaman kami, kami tahu di mana letaknya KEPERLUAN vs KEMAHUAN. Of coz saya dan suami ada kereta idaman masing2, tetapi kami tidak meletakkan itu sebagai priority utk kami capai dalam hidup.

Tup2.. selepas setahun lebih buat Shaklee, income kami sekeluarga bertambah dari RM15K total for both (masa saya masih kerja engineer lagi), dan sekarang meningkat up to RM45K total income kami suami isteri.

Dan secara kebetulan... adik perempuan saya yang baru abis Diploma sangat2 memerlukan kereta. Tetapi dia tak mampu lagi sebab tak ada extra income.

(Adik saya ni menjadi driver ibu saya ke mana2 ibu nak pergi. Dan dia juga banyak membantu urusan keluarga kami di kala abang dan kakak sudah tidak tinggal di rumah ibu lagi, di kala masing2 sudah duduk jauh dari ibu. Oh ibu, how I miss d moment with u!)

Jadinya, saya offer dia kereta Honda City  saya...

Cuma, saya bagi dia tempoh satu tahun utk dia betul2 buat shaklee, then bila bonus dia dah stabil, barulah saya akan jual kereta Honda kami to her with affordable price. Ups, ni bukan adik saya Athirah yang income dah RM5K tu yer. Ni adik yg lain (saya ni kan ramai adik beradik. hikhikhik).

Dan saya???

Semestinya saya akan mendapatkan kereta idaman saya sejak dari dulu lagi. Walaupun kereta tu tak derlah mahal sangat, cuma RM150K je (gulp, mahal lah jugak), tapi saya tetap jatuh chenta padanya.

Dia adalah idamanku....

Toyot Harrier yang best!!




Ada sebab mengapa ia menjadi kereta idaman saya...nanti saya cerita ek?

In shaa Allah saya sambung cerita tu kemudian....

Stay tune ~

"Wahai Allah, letakkanlah Akhirat di hatiku dan Dunia di tanganku, agar aku bisa mendaulatkan Islam dgn kemampuan yang ku ada...."


Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda? Atau ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka hanya duduk di rumah?





Hubungi saya untuk khidmat konsultansi secara percuma! Juga untuk mendapatkan jadual makan vitamin yang terbaik untuk anda...


Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com
+60136971176

Share on Facebook



Share this case:

0 comments:

Post a Comment

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.