Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday 22 January 2014

Written on

Doa Buatmu Anak....

Allahuakbar.. rasa nk tercabut jantung bila baca berita kematian kanak2 perempuan yang di.... (tak sanggup dah nak type perkataan jijik tersebut!)


Ya, budak itu hampir sebaya anak perempuanku, Sumayyah.... MashaAllah, hinanya manusia sekarang! Lebih hina dari seekor binatang!


Ya, saya sebagai seorang ibu juga tidak terkecuali dari berasa bimbang tentang gejala jenayah yang samakin parah di Malaysia! Saya hanya mampu berusaha; memastikan tahap keselamatan anak2 saya di rumah, menjaga mereka sebaik2nya ketika keluar bershopping, ketika bermain di play ground etc.


Sesungguhnya, tidak akan jadi sesuatu pekara melainkan dgn izin Allah. Jadi, sebagai ibu bapa... walau betapa hebat kita menjaga anak2 kita, jgn sesekali lupa uk meletakkan pergantungan kita kpd Yang Maha Hebat & Agung!


Setiap hari, saya akan berdoa selepas solat utk keselamatan anak2 saya. Saya lakukan ini WITHOUT FAIL...


Saya tidak mampu menjaga mereka 24 jam, apa yang saya boleh lakukan adalah berusaha memastikan keselamatan anak2 saya dan selebihnya, saya serahkan kpd Allah utk memelihara mereka....


"Ya Allah, Kau peliharalah kesihatan anak2 ku, Muhammad Ammar bin Mohd Dzuha, Sumayyah binti Mohd Dzuha & Muhammad Fateh bin Mohd Dzuha. Jauhkan lah anak2 ku dari sebarang penyakit yang berbahaya, dari sebarang kecacatan, ketidaksempurnaan, kemalangan, bahaya, bencana, kezaliman manusia.


Jadikanlah anak2 ku, anak yang soleh & solehah, anak yg bijak, pandai, cerdik, anak yang menghormati kedua orang tuanya, anak yang dapat memperjuangkan agama Mu suatu hari nanti.


Temukan lah anak2 ku dgn jodoh yang baik, beriman, bertaqwa, bertanggungjawab dan faham akan perjuangan agama Mu."


Ini adalah doa wajib saya setiap hari... Moga Allah menerima & mendengar doa saya ini.


Syurga lah buat mu wahai anak yang telah disiksa & dibunuh dgn kejam! Auntie yakin, Allah terlebih dahulu menarik rasa kesakitan ketika kau diperlakukan sepeti binatang.... jeritan mu hanya sebagai syarat.... kerana Allah itu lebih bersifat Maha Pengasihani lebih dari seorang ibu yang mengasihi anaknya,


Ya Allah, Kau peliharalah anak2 yang tidak berdosa ini....









Ingin mencari supplemen yang sesuai untuk diri anda? Atau ingin menjana pendapatan 4-5-6 angka hanya duduk di rumah?





Hubungi saya untuk khidmat konsultansi secara percuma! Juga untuk mendapatkan jadual makan vitamin yang terbaik untuk anda...


Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com
+60136971176

Share on Facebook



Share this case:

0 comments:

Post a Comment

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.