Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Wednesday 2 April 2014

Written on

Selangkah Ke Tapak Baru; Master Coordinator


Tidak sangka, akhirnya saya berjaya naik ke Rank Terakhir dalam perniagaan Shaklee iaitu Master Coordinator..

Alhamdulillah... Allahukabar2X

"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang hendak kamu dustakan?"  (Ar Rahman: 55)

----------------------------

Jujurnya, saya tidak melihat kejayaan merangkul Master Coordinator sebagai satu kepuasan atau kebanggaan dalam diri.

Melangkah setapak lagi ke Master Coordinator bermakna bertambah tanggungjawab yang perlu saya pikul.

Ya, walau hakikatnya orang melihat, menjadi Master Coordinator sungguh senang.. tidak lagi perlu memikirkan sales, atau tidak perlu lagi utk ke Pos ofis utk pos brg customer...  skop tugas kini hanya membantu anak cucu (duplication process) - coaching, training, famiy event dsb. Juga dgn bonus yang sangat2 amazing yg diberikan oleh Shaklee....

Tetapi jauh di sudut hati, saya sungguh merasakan amanah saya semakin besar; ya, saya tahu... ada banyak lagi orang di luar sana yang memerlukan perkongsian & tunjuk ajar, saya tahu, masih ramai lagi "Ainul" di luar sana yang tercari2 suatu peluang yang dapat mengubah kehidupan mereka....

Siapakah Ainul yang dahulu???

Mungkin masih ada yang belum mengetahui kisah suka duka di sebalik kejayaan saya hari ini. Bila kenang2 semula, memang saya akan mengalirkan air mata...

Baiklah, sekadar perkongsian dgn semua, buat mereka yang masih tidak mengenali siapa saya dahulu. Saya kongsikan kisah yang pernah saya share sebelum ini:

-------------------------

Ainul Shahrazad (2007 - 2013)


6 tahun yg lalu, saya tercari2 kerjaya yg terbaik buat saya. Mmg seronok bekerja sebagai engineer..tp jauh dlm hati ini, diri saya meronta2 utk cari kepuasan dlm hidup.

Saya selalu sedih bila setiap kali tinggalkn anak2... Sayunye hati bila anak2 menangis setiap kali, kaki ini melangkah keluar dr rumah. Suami pula jauh dr sisi. Segala kesusahan terpaksa ditanggung seorang diri (ya kerana suami saya juga terpaksa berjauhan atas tuntutan kerja); kereta accident, bibik lari, buat report polis seorang diri sambil kendong anak kecil, anak warded seorang diri, curi2 keluar hospital sbb baju xada, time bersalin pun pernah suami xada di sisi, drive kereta sendiri ke hospital time air ketuban dah pecah...Allah, bila kenang semula, rasa nk tergelak pun ada.

Ya, saya dan suami dibelenggu dgn tuntutan kerja. Tuntutan demi membina sebuah rumahtangga yg sempurna utk anak2.

Saya xmampu utk berhenti kerja pd waktu itu. Mana mungkin utk biarkn suami tanggung keluarga seorang diri di kala kos sara hidup meningkat?? Rumah yg harga tak masuk akal, minyak, toll, grocerries yg semakin naik harga. Sekolah juga mahal, kereta yg bagus juga mahal...

6 thn saya berdoa..menangis merayu pd Allah agar dipertemukn dgn kerjaya yg terbaik utk saya.

Saya dtg dr keluarga yg susah.. Setiap bulan, ibu perlu diberi duit belanja. Adik2 juga memerlukan bantuan. Adilkah utk membebani semua ini di bahu suami seorang diri??

Sungguh! Allah itu Maha Adil.. Dia tidak sedikitpun sia2kan tangisan & rayuan hamba2Nya.

Hadirnya anak ketiga, menjadi asbab saya mengenali Shaklee..

Awalnya sekadar ingin menggunakan produk set mengandung, set bersalin & set menyusu Shaklee. Entah bagaimana, hati ini sgt tertarik dgn sistem Group Shaklee kami yg sungguh2 berbeza. Konsep Sharing, Saling Memberi & Taqarub pd Allah menjadi pegangan group Shaklee ini.

Ya..ini bukan omongan kosong, ini bukan ayat memancing. Ini adalah realiti yg saya telah lalui.

Alhamdulillah, 6 bulan bersama Shaklee, saya berjaya menghantar surat perletakan jawatan yg suatu masa dahulu, mnjadi igauan ngeri dlm hidup. Siapa yg tak takut utk lepaskn duit gaji beribu2 di kala kewangan pun masih tak stabil...

Kini.. Rayuan saya pd Allah terjawab. Hampir 9 bulan berhenti kerja, income sekarang 10 kali ganda dr gaji engineer dahulu. Sungguh benarlah, 9/10 sumber rezeki ada dlm perniagaan.

Saya bercerita bukan utk mndabik dada, bkn utk membanding, bkn utk menunjuk. tetapi saya ingin sgt2 membantu sesiapa yg tercari2 jln keluar, yg mnghadapi dilema spt saya suatu masa dahulu.

Siapa sangka, saya hanya bermodalkan RM75 utk register sebagai ahli Shaklee.. Tetapi sekarang, bonus 5 angka dlm tgn setiap bulan. Siapa sangka..saya dulu hanya impikan kerja di rumah yg at least boleh replace gaji engineer saya, tetapi sekarang..berganda2 yg saya peroleh.

Dan sekarang, 2 tiket ke US sudah berada dlm genggaman. Tak pernah mimpi pun akan dpt spt ini. Bonus kereta pun mnjangkau RM5k sebulan. Kini kedua2 kereta kami, Shaklee yg tolong byrkn setiap bulan..

Siapa sangkakan...modal hanya RM75 sahaja, dah tu buat hanya di rumah. No night meeting, no weekend meeting, tak perlu nk keluar rumah jumpa org/clients. Hebat sungguh dunia internet!!

Andai nya anda juga mngalami nasib spt saya, tidak rugi saya katakan utk anda cuba perniagaan Shaklee... Kalau xsesuai pun, xada rugi nya sbb modal hanya RM75 sahaja.

For things to change, YOU have to change first!!

----------------------------

Itulah saya yang dahulu...

Dan saya pasti, masih ramai mereka yang mengalami nasib seperti saya tercari2 sesuatu peluang seperti apa yang saya perolehi sekarang.

Kerana itu, saya akan terus menulis, saya akan terus berkongsi, saya akan terus memberi biarpun ada mulut2 yang mengata di belakang, biarpun ada mata2 yang tidak senang, biarpun ada hati2 yang iri & dengki...

Kerana saya tahu, tanggungjawab saya adalah membantu mereka yang benar2 memerlukan....

Semoga hari ini lebih baik dari semalam...







Ainul ~ Menulis Kerana Passion....




"Sesungguhnya Allah menyukai hamba2Nya yang melakukan sesuatu pekerjaan dgn sungguh2"






Hubungi saya untuk khidmat konsultansi secara percuma! Juga untuk mendapatkan jadual makan vitamin yang terbaik untuk anda...


Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com
+60136971176

Share on Facebook



Share this case:

3 comments:

  1. Tears -_-..sayu sangat bila baca entry ni..

    ReplyDelete
  2. saya nak ikut jejak master ainul...saya yakin saya akan berjaya kerana saya berada di dalam rumah yang betul...

    ReplyDelete
  3. Teruskan berkongsi... kerana ada insan di luar sana yang memerlukan perkongsian kita biarpun mereka "mungkin masih belum menemui" kita :)

    ReplyDelete

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.