Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Monday 15 September 2014

Written on

Warga Sabah Yang Awesome!

Alhamdulillah, berkesempatan juga saya menulis entry khas ketika turun utk Coaching team Sabahan di bawah Leader mereka Azrina Masri.

Fuh lama saya berhutang entry ni dgn mereka. Dah draft punyer lama, tp as usual, bila tiba bahagian penutup, selalu je pending....

Oklah, straight to the point. Pada 20-22 June 2014, saya dan suami telah turun utk short trip ke Sabah bagi bertemu dgn anak cucu cicit Shaklee kami di sana. Kami turun ke Kota Kinabalu dahulu, memandangkan saya bertolak dari KLIA, manakala suami bertolak dari Bintulu. Esoknya, kami berdua menaiki flight terus ke Sandakan. Dan pada hari Ahad, kami berdua terbang semula ke Kota Kinabalu. Dari Lapangan Terbang Kota Kinabalu, kami berpisah mengikut destinasi masing2, saya pulang ke Kuala Lumpur, manakala hubby pulang ke Bintulu.

Masa ni dlm flight dari Sandakan ke Kota Kinabalu


Team Sabahan yang kami jumpa ini adalah di bawah susur galur Azrina Masri, cucu Shaklee saya. Sebenarnya Azrina ni kawan sekolah saya ketika di SMKA Sharifah Rodziah. Tapi tak sangka kan, sekarang menjadi cucu Shaklee saya :)

Syukur sgt2... Shaklee menjadi medium utk saya kenal orang2 di Sabah, padahal saya langsung tiada saudara mara di sana. Mengenali mereka2 ini, terasa ukhwah yang sangat2 rapat biarpun kami sebelum ini, hanya kenal di alam maya....

Apabila berkunjung ke sana, tidak dapat saya gambarkan perasaan ini, terlalu baik layanan yang mereka berikan. Lebih dari ikatan persaudaraan.....

Terima kasih yang tak terhingga buat team Sabahan yang awesome!!


Sessi coaching yang bertempat di Sandakan (rumah Puan Azrina)

Suami sedang menyampaikan presentationnya :)

Makan malam bersama setelah selesai sessi coaching di siang hari


Sure semua nak kenal kan siapakah team Sabahan yang hebat ini?? Jom kita berkenalan lebih dekat lg dgn mereka.

Ok, saya mulakan dahulu dgn leader mereka... Puan Azrina Masri. Beliau baru sahaja melangsungkan perkahwinan pada 14 September 2014 yang lalu. Tahniah..barakallah buat Azrina dan suami!

Inilah dia Puan Azrina, schoolmate saya dahulu, kini merangkap cucu Shaklee saya. Manis orgnya kan?? Sekarang berada di rank Coordinator, in shaa Allah sedikit masa lagi akan naik ke Senior Coordinator. 

Ketika majlis perkahwinan beliau. Sedih sgt tak dapat hadir, tapi apakan daya... saya sedang morning sickness yang agak teruk, tak mampu nak travel ke Sabah :(


Ok, di bawah Azrina...ada 3 orang Leader yang hebat:

1) Supervisor Janaria Masri

Janaria ni kakak kandung Azrina. Cantik orangnya kan?


2) Senior Supervisor Mastina Masir (in shaa Alalh, bakal Coordinator sikit masa lagi)

Mastina..orangnya super duper cantik, macam model. Tapi maaf, sudah berkahwin, ada 2 orang anak sudah. Kalau cari nama beliau di FB pasti tak jumpa, sbb FB nya adalah MuMy Cumil :)



3) Senior Supervisor Hajah Hamrah Lase (juga bakal Coordinator sikit masa lagi, in shaa Allah)

Manis sgt orgnya. Bila jumpa depan mata, wajahnya lebih cantik dan sejuk mata memandang :)
Saya suka dgn semangatnya dalam bisness Shaklee, nanti saya akan buka entry khas kisah perjalanan mereka dalam bsiness Shaklee. Sangat menyentuh hati! Semoga Allah mengabulkan setiap impian mereka....


Ok..tiga di atas ni adalah 1st level Azrina. Di bawah ini adalah 2nd & 3rd level Puan Azrina (kira level ke-4 & ke-5 di bawah saya). Mari kita berkenalan dgn mereka pula..

Puan Shahriana - Senior supervisor (1st level Puan Hajjah). Muda dan manis orangnya, anak dah besar tapi maintain awet muda giteww :)

Sis Risah Raha - supervisor (2nd level Puan Mastina), sgt jelita orangnya. Fuh, bab bisness...beliau sgt kencang, salue sgt. Bayangkan, ada cafe, bisness tupperware, business Shaklee lagi. Suka saya dgr beliau cakap, kenapa beliau nak buat juga bisness Shaklee..sbb beliau nampak masa depan yg lebih jauh dgn bisness Shaklee ini. Yurps, bisness Shaklee adalah bisness jangka panjang, bisness yang boleh diturunkan kepada anak cucu.



Hurm, sebenarnya ada ramai lagi yang kami jumpa, tapi saya tak perasan pula FB mereka. Tak per, lepas ni saya akan turun ke sana lagi, saya akan mengenali mereka dgn lebih dekat lagi. Sessi aritu sgt sekejap, dan kami pun agak terkejar2 dgn masa. Yerlah, hubby masih lagi bekerja...sian pulak dia kalau nak minta stay lama sedikit di Sabah.

Apapun.... jauh di lubuk hati ini, saya sangat2 yakin, mereka2 ini PASTI akan berjaya dalam Shaklee, pasti akan lahir ramai Master dari group Sabahan ini. PASTI!! The time will come... In shaa Allah!!

Yang penting, DUPLICATE sahaja apa yang mentor2 telah lakukan....


[Visualize + Effort + Have Faith = SUCCESS!!]

Serve the people, the Money Will Follow.....

Berkongsi untuk memberi

Berkongsi utk sama2 menerima 

Semoga Allah mudahkan urusan kami semua dalam melaksanakan Jihad Ekonomi ini.

Wassalam....


Ainul...
"Working-at-home-mother"


Ketahuilah, hidup sentiasa ada pilihan, maka berusahalah mencari pilihan yang terbaik utk kehidupan kita ~







Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)
ainul83@yahoo.com


sms/whatsapp: +6013-6971176











Share on Facebook



Share this case:

0 comments:

Post a Comment

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.