Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Monday 17 November 2014

Written on

Master Celebration Master Kam Maria & Mohd Firdaus

Assalammualaikum my dearie blog readers!

Sekarang saya berada di Dubai (Emirates Grand Hotel). Waktu sekarang adalah jam 4 pagi, bersamaan dgn jam 8 pagi waktu Malaysia.

Saya bertolak ke Dubai pada 16 November, selepas menghadiri majlis Master Celebration anak Shaklee saya; Master Maria & Firdaus atau nama glamor yg org suka sebut; Mascel.

Sebelum itu, biar saya ceritakan sedikit apa sebenarnya Mascel ni....

Dalam Shaklee, ada 7 pangkat yang perlu di daki:
  • Supervisor
  • Senior Supervisor
  • Coordinator
  • Senior Coordinator
  • Key Coordinator
  • Senior Key Coordinator
  • Master Coordinator
Setiap satu pangkat itu, ada syarat dan kriteria yang perlu dipatuhi dan of coz ada kesitimewaannya sendiri yang para distributor Shaklee setiap bulan akan cuba mencapainya (kalau nak tahu lebih, meh join group saya, nanti saya cerita n guide yer).

Alhamdulillah, saya sudahpun mencapai pangkat yang tertinggi sekali iaitu Master Coordinator. Boleh lihat perjalanan hidup saya di sini (Selangkat Ke Tapak Baru; Master Coordinator).

Hurm, apa yang bestnyer dapat capai ke rank tertinggi dalam Shaklee ni?? Baaaaaaanyak sangat keistimewaannya sahabat2 (tak dapat saya nak ceritakan semuanya. Anda perlu masuk dan merasainya sendiri!).

..... dan salah satu keistimewaannya adalah Master Celebration!!

Mascel ni sebenarnya ala2 "Graduation Day" bagi mereka yang telah berjaya merangkul gelaran Master Coordinator dalam Shaklee. Yerlah, sebelum nak naik ke rank Master Coordinator, ada 6 rank yang perlu di naiki dahulu. Seolah2 kita masuk ke Universiti Shaklee. hehe...

Jadi, Mascel ni diadakan sebagai satu pengiktirafan dari Shaklee buat para SID mereka yang telah bertungkus lumus mengembangkan organisasi mereka dan memperluaskan perkongsian agar lebih ramai orang berpeluang merasai kebagusan produk2 Shaklee.

Tahu tak berapa kos untuk Mascel ni?? Ianya adalah lebih kurang RM50K! Banyak kan??

.... dan Shaklee memberi pilihan "bila" dan "di mana" kita ingin mengadakan Mascel kita... kita boleh pilih nak buat Mascel ni di mana2 Hotel 5 Bintang di seluruh Malaysia! Siap dapat 1 bilik free lagi tau sponsored by Shaklee.

So Mascel ni bolehlah juga dikira sebagai Majlis Perkahwinan sekali lagi (atau Anniversary) buat para Master Shaklee. hehe...

Hurm, bila saya nak buat Mascel saya ni?? In shaa Allah, lepas bersalin nanti saya fikirkan yer. Tak dapat nak plan lagi sebab saya sedang mengandung anak ke-4 dan suami pun berada jauh dari Malaysia. Jadi susahlah saya nak plan Majlis Anniversary kami ni :P

Btw, sedikit latar belakang anak Shaklee saya; Master Maria.

Sebenarnya kami ni biras; suami saya dan suami kak Maria adik beradik. Kak Maria ni dulu juga seorang Engineer, sama seperti saya. Dan kami sebenarnya sama2 terbuka hati utk berbisness selepas bersalin. Yerlah, 2-2 nak resign, 2-2 dah tak de hati nak kerja. Jadi bila balik ke kampung suami, kami ni selalulah borak2 pasal bisness apa nak buat.

Pada waktu itu, saya sudah terbuka hati untuk mencuba bisness Shaklee, manakala kak maria pula nampak peluang perniagaan dari bisness MLM yang lain.

Nak dijadikan cerita, kak Maria terbuka hati untuk mencuba bisness Shaklee apabila melihat saya berjaya resign dari profession Engineer saya selepas 6 bulan saya focus pada Shaklee. Dari situ, pandangan beliau ke arah Shaklee mulai berubah.

Dan...pada Mac 2013, kak Maria berjaya naik ke rank pertama dalam Shaklee iaitu Supervisor (waktu ini, saya berada di rank Coordinator). Dan selepas itu, setiap bulan beliau naik rank dan dalam masa 9 bulan sahaja, beliau telah berjaya naik ke rank tertinggi iaitu Master Coordinator! Fuh, mmg dahsyat!

Btw, beliau naik Master lebih awal dari saya, (selepas 2 tahun saya buat Shaklee, baru saya berjaya naik Master, tapi beliau hanya mengambil masa 9 bulan sahaja!). Dan bonus Shaklee beliau pun lebih besar dari saya tau walaupaun saya upline beliau. Hah... adil bukan sistem perniagaan Shaklee ni?? Kalau upline goyang kaki, janngan mimpi Shaklee akan bagi bonus besar walaupun anda mempunyai downline yang berjaya. Who works hard, they will get it....

Beruntung kak Maria kerana ada suami support dari belakang dan beliau mula ber Shaklee di saat blog mereka telah mempunyai ramai followers. Bayangkan, setiap hari pasti ada 3-4 orang akan register di bawah kak maria dan mereka ini datangnya dari blog beliau. Hebat bukan!  So, para blogggers, potensi anda untuk berjaya dalam Shaklee sangat besar jika anda betul2 menghargai peluang yang datang!

Bukan mudah untuk menjadikan blog kita no 1 di rangkain Google. Saya sendiri mula ber blog masa awal2 saya buat Shaklee. Di saat itu, blog saya pun masih 0 followers (dan saya masih belajar sehingga kini, menapak selangkah demi selangkah dalam dunia blogging).

Tapi buat para bloggers, sekiranya anda sudah mempunyai ramai followers, percayalah.... lebih mudah untuk anda berjaya jika menggunakan teknik yang betul. Sama seperti anak Shaklee saya ini, Master Maria.

Bayangkan, di saat saya struggle untuk mencari dan menarik minat masyarkat diluar sana ke arah Shaklee, tetapi anak Shaklee saya ini dgn mudah menarik orang untuk join Shaklee di bawah group mereka. Bukan setiap bulan yer, bukan setiap minggu yer...tetapi SETIAP HARI. Fuh, hebat bukan???

So para bloggers.... apa lagi??? Jadikan blog ini suatu medium untuk anda mengubah masa hadapan anda. Siapa tahu, dengan sedikit perkongsian anda, anda telah berjaya membantu lebih ramai orang. Dan bila anda berjaya membantu lebih ramai orang, jangan risau... anda TERPAKSA kaya dan berjaya. In shaa Allah...

Bak kata Robert Kiyosaki:

"Serve The People, The Money Will Follow"

Ok, jom kita layan gambar sekitar "majlis pengantin baru: Master Maria & Firdaus ni....

Bersama dengan cicit2 Shaklee saya, bakal Supervisor Azie & Kira :)

Pengantin yang diraikan

PM Cery (founder group Jutawan) bersama pengantin perempuan (cantik kan?)

Pengantin perempuan bersama nenek Shaklee ku, Master Nur Zahirah

Master Nur Zahirah dan Master Zura Betty (sbb baca success story Zura Betty lah, saya terbuka hati utk buat Shaklee. Alhamdulillh, banyak pahala beliau)

Pasangan pengantin sedang masuk ke dalam dewan

Saya sedang memberikan ucapan. Auwwwww, malunyer I ~

Ni lah Mak Shaklee saya yg saya syg sangat, Master Hafsah dan juga adik saya, Master-to-be Athirah




Ok, sehingga berjumpa lagi di next entry...


Wassalam....



Ainul...
"Working-at-home-mother"

Ketahuilah, hidup sentiasa ada pilihan, maka berusahalah mencari pilihan yang terbaik utk kehidupan kita ~






Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)


sms/whatsapp: +6013-6971176



Share on Facebook



Share this case:

2 comments:

  1. syukur alhamdulillah...berpeluang baca entry tentang mascel kam maria...nak ikut jejak kaki master master yang berjaya nie...insyaallah dec 2015 saya bakal master...doakan saya yer master ainul...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum kak ainul..kenal saya tak?hehe..saya duduk sebelah kak ainul masa dinner shaklee NC tahun 2013..
    kak ainul dah master dah..tahniah!!! saya masih kene daki lagi 3 tangga...
    doakan saya ye kak...
    anyway, tahniah sebab pregnant lagi... :)

    ReplyDelete

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.