Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Saturday 6 May 2023

Written on

Ada ke Part Time Job di Malaysia yang Mudah, Fun & Flexible Untuk Wanita Yang Sibuk?

Assalammualaikum semua! Salam 16 Syawal korang .. Harini seronok nak share dengan uolls tentang topik faveret ku. Part Time Job di Malaysia. hehehe


Tahu tak kenapa saya suka giler topik ni ??? Sebab suatu masa dahulu, saya antara yang tercari2 Part Time Job yang simple, fun, tapi boleh bagi banyak duit kat saya. 


Why saya nak cari yang simple2 punya? Tapi nak yg banyak duit? Sebab saya kan bekerja sebagi seorang Engineer, busy sokmo, balik pun kadang lewat malam. Jadi saya tak nak lah cari Part Time Job yang boleh buat saya busy lagi,.. 


Dah tu, kerja Engineer, tak kan nak buat Part Time Job lagi? Tak cukup ke duit gaji yang dapat tu? Yerlah guys, waktu itu.. saya ada terlalu banyak IMPIAN. Jika nak bergantung kepada gaji semata2, saya tahu saya tak mungkin dapat tunaikan banyak IMPIAN saya. Nak travel setiap tahun, nak bagi elaun lebih pada mak ayah,  nak umrah kan mak ayah, nak hantar mereka p haji. Fuh semua tu perlukan duit yang banyak guys!


Zaman iolss jadi Engineer dolu2 😜

Ok bukti nama ku terpahat di situ 😅



Ok berbalik kepada topik asal blog ni, betul ke ada Part Time Job di Malaysia ni yang simple, fun tapi boleh bagi banyak duit? Yang paling penting, sesuai untuk para wanita. Yerlah, wanita ni kan banyak nak fikir. Nak fikir hal kerja, nak fikir suami n anak2 lagi, nak fikir kemas rumah semua. 


Berita baik untuk semua terutama para wanita!! Yessss, memang ada Part Time Job seperti topik yang saya tulis ni guys! Sebab saya dah laluinya sendiri .... sumpah mmg ada..


Ianya adalah bisness part time Shaklee guys. Opsss, jgn salah sangka. Saya mmg buat bisness Shaklee secara Part Time  suatu masa dahulu tawww. Bukan terus full time macam sekarang. 


Memang kita boleh cari Part Time Job yang makan gaji juga, contohnya seperti jadi cleaner ke, jadi pelayan restoran ke, jadi Librarian ke .. tapi as I said, saya perlukan part time job yg simple dan tak terikat dengan mana2 majikan. Kita dah ler makan gaji kat ofis, nak cari duit tambahan pun nak kena control dengan majikan lagi..  fuh takmo saya.


Maka saya pilih part time job dalam bidang perniagaan. Sebab, selain tiada majikan yang control kita, kita juga boleh dapat unlimited income bila buat sesuatu bisness. Kita yang tentukan berapa "gaji" yang kita nak. That's the beauty of doing business kan? 


Cuma bila nak cari bisness as our part time job, kita kena pastikan ciri2 di bawah dipenuhi:


PERTAMA

1) Modal mesti rendah! Jangan nak cuba2 buat bisness yg modal nya atas RM2k taw


KEDUA

2) Mesti ada Proven Results dari bisness tersebut.  Ada Proven Mentor yang dh success dgn bisness yang kita nak masuk tu, ada Proven System yang akan support kita etc. Sebab ini adalah short cut untuk kita berjaya. Else kita akan buang masa dgn langgar dinding, doing something yang tak jelas.


KETIGA

3) Produk mesti reliable dan sentiasa ada DEMAND. Jangan buat bisness yang one off je. Nanti penat2 focus develop bisness tu, dah kena tukar bisness lain sebab produk xde permintaan selepas itu. Atau Produk tak selamat, silap2 kita kena viral pula.


KEEMPAT

4) Company mesti kukuh. Kalau produk ok, tapi company pula tak kukuh, better kita fikir bisness lain. Takut sia2 je usaha yang kita peruntukan pada bisness tersebut. 


KELIMA

5) Dan yang terakhir, bisness tersebut mestilah FLEXIBLE. Boleh buat kat mana2 , bila2 masa. Tambah bagi kita seorang wanita. Wajib kena ada ciri bisness seperti ini. 


Alhamdulillah, kelima2 ciri di atas, ada pada Bisness Shaklee taw. 


Saya mulakan bisness Shaklee dgn jadi ahli sebanyak RM 75 sahaja (sekarang jadii member RM 35 je taw).


Dan bulan pertama saya buat bisness, saya dapat income RM 500++ !! 

Bulan kedua terus dapat 4 angka! RM 1.5k.

Bulan ketiga dapat RM 2k++.  

Bulan keempat dapat RM 3k++.  

Bulan kelima, masih 4 angka, bulan keenam juga masih 4 angka.


Dan akhirnya, saya decide untuk RESIGN .. bila saya lihat potensi business Shaklee ini yang boleh pergi jauh. 


Alhamdulilllah,  setelah 10 tahun buat bisness Shaklee,  income menjejaki 6 angka sebulan.. tak sangka dulu part time je 




Tapi nak bagitahu, saya buat bisness Shaklee selama 6 bulan secara PART TIME taw. Masih bekerja sebagai seorang ENGINEER tetapi masih mampu untuk jalankan bisness Shaklee secara FLEXIBLE. Dan dapat income 4 angka beb!


So nampak tak potensi bisness ini ?? So kalau korang pun tercari2 peluang untuk buat Part Time Job sama macam saya dahulu, maka uolls boleh cuba bisness online Shaklee.  Boleh roger saya kalau nak saya guide dan bantu  k. www.wasap.my/60136971176


Btw, korang boleh juga baca post yang pernah saya tulis dulu. Lebih details .. Kenapa Saya Pilih Bisness Shaklee??


#bisnessonline #shaklee #bisnessmodalrendah #bisnessgayaintrovert #bisnessonlineshaklee


Ok semoga berjumpa di lain masa.


Saya doakan anda KAYA & BERJAYA !



Puan Ainul...
"Working-at-home-mother"

Ketahuilah, hidup sentiasa ada pilihan, maka berusahalah mencari pilihan yang terbaik utk kehidupan kita ~






Pn Ainul Shahrazad
Shaklee Independent Distributor (ID No: 867597)




sms/whatsapp: +6013-6971176






Share on Facebook



Share this case:

2 comments:

  1. Tahniah Master Ainul 👍 dulu saya mudah condemn diri sendiri bila ada mcm mcm IMPIAN tp lepas terinspirasi dgn master, betul Allah Maha Kaya 🤲 asalkan kita start buat & usaha, semoga kita berjaya dan dpt kongsi kebaikan dgn ramai lagi 😄

    ReplyDelete
  2. Terima kasih master bagi peluang join team buat part time bisnes shaklee siap ajar A to Z

    ReplyDelete

 

Ainul Dzuha

Shaklee Independent Distributor

ID: 867597

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

Contact

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 013-6971176

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.